over beglobal
gigant in geschenken
Na onze opleiding aan de Erasmus Universiteit richtten wij, Marco Horneman en André Noordwijk, in 2002 BeGlobal op. De core business van het bedrijf draait om het leveren van promotionele producten, aan een groot aantal klanten waaronder ministeries, MKB-bedrijven en multinationals. Al snel kregen we bij klanten en in de branche een goede naam. Men prees ons vakmanschap en de manier waarop we buiten de box kunnen denken & doen. ‘Bij BeGlobal spreken ze de taal van de klant’. We zijn er trots op dat dit over ons wordt gezegd.
In november 2019 gingen we samen met Intercédé, en inmiddels zijn we met ruim 20 professionele en ervaren mensen, die ook continu worden bijgeschoold. We zijn er blij mee dat juist die vakmensen graag bij ons werken. Mede door hen is BeGlobal het snelst groeiende bedrijf in onze branche.
BeGlobal is het enige Nederlandse lid van de IPPAG (International Partnership for Premiums & Gifts), een internationale organisatie waarin 33 leden samenwerken. Per land wordt slechts één lid aangewezen door IPPAG. Alle leden (een mix van toeleveranciers en leveranciers) zijn actief op de markt van product media en vertegenwoordigen gezamenlijk een jaaromzet van € 380 miljoen. Klanten profiteren uiteraard van de gezamenlijke(inkoop) kracht en kennis die de IPPAG-leden in huis halen. Zo is samen met de IPPAG de CO2-tool ontworpen.
Tot de activiteiten van BeGlobal behoren verder ondermeer het opzetten van brandstores voor klanten, het beheer van een eigen warehouse, een eigen collectief inkooptool voor klanten. Elk jaar organiseert BeGlobal een event voor een paar honderd relaties: de BeGlobal Marketing Experience.
BeGlobal is voorloper in duurzaam ondernemen en beschikt o.a. over EcoVadis Silver, ISO 9001 en ISO 14001 en is lid van amfori BSCI.